Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.08.2008 13:16 - Да се храним с финес
Автор: dexter Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3233 Коментари: 9 Гласове:
1

Последна промяна: 26.08.2008 13:18


Здравейте приятели,

Наскоро попаднах на интересна статия, в която се казваше как един мъж може да покори сърцето на своята любима с уменията си да готви. Не веднъж съм споменавал в блога си за моите кулинарни умения и как достигнах преди време до позицията главен готвач в групировката Балкантурист. Разправял съм и за това колко делегации съм посрещал и съм удивлявал с моите кулинарни специалитети. Сега обаче не сме се събрали за това. Искам да ви поговоря малко за изпитването на удоволствие от храненето.
Замисляли ли сте се колко неща правите автоматично в своето ежедневие? Ставате сутрин, миете зъби, душ, бръснене - автоматично. Пътя за работа - на автопилот. На работа - без коментар. Вкъщи с любимата/ия - дано да не... Забелязвам, че така е и с храненето. Обикновено на обяд се събираме с различни колеги и всеки лапа ли лапа и едва ли се замисля какво слага в устата си и как го слага. Всеки го прави първосигнално с една единствена цел - да засити глада.
Според мен е жизнено важно човек да се наслаждава и да изпитва удоволствие от всяка хапка.
Ето няколко съвета от мен:
- хранете се бавно
- дъвчете добре храната преди да я погълнете
- не яжте смесено - когато вземето пържола, не взимайте и салата - нека салатата остане за следващата хапка
- вашият готвач е преценил какви продукти да смеси - не разваляйте ястието като се тъпчете с по-няколко гозби едновременно. Това не е полезно за вас и е обидно за човека, който ви е сготвил.
- опитвайте се да оцените вкуса на това, което ядете

Аз прилагам тази своя теория от доста време. Доста приятелки съм зарибил също да я прилагат. Няма да повярвате какъв ефект би имало това върху самото хранене като акт и каква наслада ще ви носи храненето. 

Ваш гид в света на кулинарното и естетичното,
Бо.



Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - И.И.
26.08.2008 13:22
Като се замисля си абсолютно прав. Трябва да се наслаждаваме на храната - едва ли има по-голям фен от мен на храната. Какво голямо удоволствие доставя на човек да хапне вкусно приготвена храна :)
цитирай
2. drblondy - Бо,
26.08.2008 13:33
с твоите кулинарни умения вероятно си покорил стотици хиляди сърца. :)

Можеш ли да готвиш гювеч?
цитирай
3. udarensamolet - бло
26.08.2008 13:55
ти пък си много скромна, я си поръчай нещо по-завъртяно :))

декс
искам и препоръки пиенето да стане още по-приятно :))
цитирай
4. dexter - И.И.
26.08.2008 15:28
Разбира се, че съм прав!
цитирай
5. dexter - Кетбалу,
26.08.2008 15:29
Благодаря :)
цитирай
6. dexter - Бло,
26.08.2008 15:30
Мога да готвя всичко. Покорил съм хиляди сърца, а и съм сготвил още толкова!
цитирай
7. dexter - Самолетче,
26.08.2008 15:31
Тъпото е, че след третата водка вече нищо не помня, но знам, че до нея е много вкусно! Сигурно и после..
цитирай
8. drblondy - Бо,
26.08.2008 16:22
в такъв случай разчитам да дадеш някои препоръки относно гювеча и пояснения по тире трето.
цитирай
9. udarensamolet - декс
26.08.2008 17:01
ами тогава сподели от опита си с нас и кажи какво да правим до третата водка, че и след нея да ни е вкусно :))
цитирай
Търсене

Спечели и ти от своя блог!